Bekännelse 1,5

Men visst är det konstigt, att vi lever så många dagar i nykterhet att vi i berusat tillstånd försöker förstå oss på världen? Jag klarar inte det som nykter och absolut ännu mindre när jag är full! Fast jag ska inte ljuga, det är många gånger jag har stängt dörrarna för att jag varit för "aktiv" på fyllan och för passiv som nykter.

Varför inte döda ämnet på en gång? Jag kan allvarligt meddela att klockan är tjugo i tre när jag skriver detta men för X antal nätter sedan trodde jag att jag skulle göra en kul grej på fyllan som slutade med att jag smet därifrån. Visserligen hade jag blinkande i huvudet att jag aldrig kommer ihåg det dan efter men det var ju nästan ljust när vi kom hem och jag tumlade runt i mina egna tankar om hur bra allt skulle vara om jag för en gångs skull slapp somna själv.

Efter den natten har jag haft problem med att sova (en regel, tio undantag). Som ikväll. Nu är sängen tom igen och jag vet att jag har valt att ha det såhär. Detta är inget problem för mig som säkert många kommer tolka det nu. Nej nej, självklart klagar jag inte! Jag är så trött man kan bli på att mysa och skeda tills man somnar. Släpp mig och ge mig ett eget täcke! Om jag tycker det är varmt att sova själv i min egna 120 säng vad tror du då jag tycker om att ha dig liggandes här?

Det är mycket klagomål nu så jag ska lugna mig några minuter och sedan återkomma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0